Strefa blogowa z każdym dniem rozrasta się coraz bardziej. Blog firmowy służący jako nieformalna forma kontaktu z klientem jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na zaistnienia w sieci. Umożliwia on odwiedzającym zadawanie pytań, prowadzenie dyskusji oraz nawiązanie dialogu z prowadzącym. Blogi internetowe pomagają budować świadomość marki, a także zapewnić firmie ekspercki wizerunek poprzez publikowanie tekstów branżowych. Aby w niej nie zginąć i zostać zauważonym potrzebna jest nie tylko dobra i interesująca treść, ale przede wszystkim profesjonalny wygląd bloga i przyjazna dla użytkownika nawigacja. Internauci szukają w sieci miejsc, które są ciekawe i wizualnie estetyczne, a w dodatku zwiększają ich wiedzę z różnych dziedzin poprzez publikację m. in. nowinek specjalistycznych, przepisów kulinarnych, recenzji sprzętów wszelkiego rodzaju oraz porad jak rozwiązać jakiś problem. Dlatego tak ważne jest, by blog był stworzony od początku do końca jako przemyślany i profesjonalny projekt, dzięki czemu zyska on dużą grupę czytelników.